Izberi drugo občino

Registracija
Napoved za sobota, 03.12.2016

pretežno oblačno
Ponoči se bo postopno pooblačilo. Zjutraj bo marsikje megla ali nizka oblačnost. Jutranje temperature bodo od -5 do -2, na Primorskem okoli 5 stopinj C.
-1°C | 10°C

27.10.2015      9:55
A A

Vojašnica Janka Premrla Vojka v Vipavi

V ponedeljek, 26. 10. 2015, sva učenki OŠ Danila Lokarja, med jesenskimi počitnicami, obiskali novinarsko delavnico v Škofijski gimnaziji v Vipavi. S profesorico Bojano in učencem Aljažem, ki obiskuje 3. letnik Škofijske gimnazije Vipava ter novinarski krožek, smo se odpravili v Vojašnico Janka Premrla Vojka v Vipavi.

S stotnikom Simonom Sajovicem
Deli:

Ob vhodu v vojašnico nas je pričakala višja štabna vodnica Alma Štrancar, ki nas je spremljala ves čas obiska. Peljala nas je v učilnico, kjer se izobražujejo vojaki in kjer nas je sprejel stotnik Simon Sajovic. Na kratko nam je predstavil veliko zanimivega o usmeritvi vojašnice in usposabljanju vojakov, ki se s prvim vojaškim življenjem srečajo prav v Vipavi (zato nosi tudi naziv veščinski center). Tako smo izvedeli, da »preobrazba« civilistov v vojake traja najprej 14 tednov, potem pa še 6 tednov za specializacijo. Po vsaki fazi usposabljanja je preverjanje; če ga vojak ne opravi, mora fazo še enkrat ponoviti. Kandidati morajo biti stari od 18 do 27 let, imeti pa morajo najmanj poklicno izobrazbo. Kar nekaj smo izvedeli tudi o tem, kako vojaki preživijo dan. Vstajajo ob 5.30, ob 6.00 je na vrsti zajtrk, ob 7.00 mesto za postroj, pregled in dvig zastave. Po dvigu zastave odidejo v učilnice in začnejo s poukom. Pouk traja dopoldan pet ur, vmes je ena ura namenjena za kosilo, popoldan pa imajo še štiri ure pouka. Ob 17.50 morajo spet na mesto za postroj in sledi spust zastave. Od 18.00 do 21.00 imajo prosti čas, v katerem lahko uporabljajo tudi mobilne telefone. Ob 21.00 poteka pregled spalnic, kopalnic in stopnišč ter njihove urejenosti. Vsa oblačila morajo biti pred spanjem pospravljena na format A4. Ob 21.30 odidejo spat, spijo točno 8ur. Dekleta in fantje so strogo ločeni; če npr. fant pride v žensko spalnico ali obratno, velja to za hujšo kršitev in lahko celo izgubi službo. Stotnik nam je še povedal, da del usposabljanja opravijo tudi na Mlakah, kjer na poligonih za streljanje vadijo enkrat tedensko po 9 ur. Tja gredo peš, s seboj nosijo 25 kg opreme in čelado.

Po končanem usposabljanju se mnogo kandidatov odloči za služenje domovini. Pozneje morajo tudi na mednarodne misije, ki trajajo pol leta, skupaj s pripravami pa še dlje. Po prihodu domov sledi počitek, stotnik Sajovic pa nam je povedal, da potrebuje vojak kar nekaj časa, da se zopet navadi na vsakdanji ritem življenja.

Po predstavitvi smo si odšli pogledat vojake, ki smo jih zmotili pri usposabljanju s pištolo. Vojakinji Tina iz Bohinja in Živa iz Ljubljane sta nam demonstrirali ravnanje s pištolo. Dekleti sta nam povedali, kakšno je njuno novo življenje v vojašnici, ki se je začelo v začetku septembra, končalo pa se bo decembra. Najtežja jima je disciplina. Živa se je odločila, da bo svojo pot nadaljevala v vojski, Tina pa se še odloča.

Stotnik Sajovic nam je dal možnost, da smo si lahko oblekli neprebojni jopič, čelado in ostalo opremo. Priznati pa moramo, da 12-kilogramska obleka ni ravno lahka. Po ogledu usposabljanja smo si ogledali zelo bogat muzej soške fronte, ki je delo višjega štabnega vodnika Mitja Močnika. Skozi muzej pa nas je vodil štabni vodnik Valter Likar. Muzej je namenjen ostankom soške fronte, ki je potekala od leta 1915 do leta 1917. Štabni vodnik Močnik zbira te ostanke že od svojega 7. leta. V muzeju je predstavljeno bivanje v obrambnih jarkih, kakšna je bila oskrba ranjencev, delavnice vojakov, poveljnikova soba in veliko najdenih ostankov. Muzejska zbirka je res izjemna in ogled zelo priporočamo. Žal pa nas je čas preganjal, zato smo se zahvalili za obisk v vojašnici ter ogled muzeja in hitro odšli nazaj do Škofijske gimnazije, kjer nas je čakala odlična malica.

Zala Kretič, Pia Brecelj, OŠ Danila Lokarja

Povezani članki
0 (Bodi prvi!)
Oceni članek
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Ajdovščina!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!

Časopis Latnik
Drugi adventni večer 2016
10.12.201 | Šole in vrtci
DAN ODPRTIH VRAT 2016

Bodite prvi pri oddaji mnenja.